Spring naar inhoud

Veelgestelde vragen

Datum: 22 juni 2020

Staat het antwoord op je vraag er niet tussen? Stuur dan een e-mail naar
westbegroot@amsterdam.nl

De beheerders van West Begroot zullen je vraag dan zo snel mogelijk beantwoorden!

Ik ben geen bewoner van stadsdeel West, maar wil wel graag een plan insturen. Kan dat?

Ja, dan kan. Iedereen mag een plan insturen als het een plan is voor West. De bewoners van stadsdeel West bepalen uiteindelijk welke plannen er in hun buurt worden uitgevoerd.

Ik ben niet zo handig met computers. Kan ik mijn plan op een andere manier indienen?

Ja dat kan. Je kunt je plan indienen met een spraakbericht via Whatsapp. Gebruik hiervoor de Whatsapp helpdesk. Je kunt ook bellen naar 06 39 19 55 80.

Het is op dit moment door de coronamaatregelen niet mogelijk persoonlijke assistentie te verlenen. Als dat wel weer kan, kun je op deze website lezen waar je terecht kunt voor hulp.

Ik heb een plan ingediend, maar ik wil mijn plan graag wijzigen. Kan dat?

Als je plan al is geliked, kun je het in principe niet meer wezenlijk veranderen. Is er al wel op je plan gereageerd, maar wil je toch nog wat aanpassen? Mail je vraag dan naar westbegroot@amsterdam.nl en dan kijken we hoe we je kunnen helpen.

Hoe kan ik mijn plan op West Begroot delen op mijn Facebookpagina, Twitter, Instagram, Whatsapp etc.?

Rechts bovenaan jouw planpagina vind je onder het kopje ‘Deel dit voorstel’ knoppen om je plan te delen via Facebook, Twitter en e-mail. Je kunt natuurlijk ook de URL van je planpagina kopiëren uit de adresbalk van je internet browser, en deze zelf delen met buurtgenoten. Zorg zelf dat je plan minimaal 50 likes haalt om door te gaan naar de volgende ronde. Alleen dan wordt je plan beoordeeld op haalbaarheid.

Waarom heb ik 50 'likes' nodig om mijn plan door te laten gaan naar de volgende ronde?

Stadsdeel West wil weten of er draagvlak is voor een plan in de buurt. Daarom kunnen bewoners reageren op de plannen met argumenten voor en tegen. De argumenten uit de buurt geven samen met de likes een goed beeld of het voorstel door de buurt wordt omarmd.

Kan ik mijn eigen plan liken?

Ja, je kunt één keer je eigen plan liken.

Waarom heb ik geen wachtwoord nodig?

Deze site werkt zonder wachtwoorden om zo toegankelijk mogelijk te zijn. Bovendien vinden wij het veiliger om geen wachtwoorden op te slaan van onze gebruikers. Op die manier kunnen wij de privacy het beste waarborgen.

Inloggen kan nu door je e-mailadres in te vullen via de knop ‘aanmelden’, recht onder de menubalk. Je ontvangt dan een e-mail met een link waarop je kunt klikken, waarna je ingelogd bent. Dit hoef je maar één keer te doen, want hierna blijf je bij elk volgend bezoek aan de site gewoon ingelogd.

Waarom is de inlog/registratielink maar 60 minuten geldig?

Voor je eigen veiligheid is de link in de ontvangen e-mail maar 60 minuten geldig. Na registratie herkent onze server dat jij het bent, elke keer dat je inlogt. Wij kunnen je gegevens niet zien of voor andere doelen gebruiken.

Ik heb me vergist. Kan ik mijn stem en argument nog veranderen?

Ja hoor, dat kan. Door opnieuw op de stemknop ‘voor’ of ‘tegen’ te klikken kun je je stem aanpassen of ongedaan maken. Nadat je een argument geplaatst hebt, kun je deze wijzigen of verwijderen via de iconen in de rechterbovenhoek.

De site werkt niet. Waar moet ik dit melden?

Wat vervelend dat je niet op de website kunt doen wat je wilde. We willen je vragen ons te helpen dit snel op te lossen. Stuur ons daarom een e-mail via westbegroot@amsterdam.nl met daarin een korte uitleg waar het mis gaat en eventueel de URL van de pagina waar het over gaat. Ons team zit klaar om problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Hoe veilig is deze site?

West Begroot neemt beveiligingsmaatregelen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot persoonsgegevens te beperken.

Meer weten over privacy en beveiliging van persoonsgegevens? Lees dan onze Privacyverklaring.

Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte



Cancel