Spring naar inhoud
logo
Gemeente
Amsterdam

West Begroot | Plannen indienen

Fietsstraat aan het einde van de Admiraal De Ruijterweg even zijde

Door: Roelof Geuzinge
31 mei 2025

Admiraal De Ruijterweg even zijde tussen Haarlemmerweg en kruispunt Bos en Lommerweg moet een fietsstraat worden waar de auto te gast is.

Admiraal De Ruijterweg even zijde tussen Haarlemmerweg en kruispunt Bos en Lommerweg moet een fietsstraat worden waar de auto te gast is. Dat leidt tot meer ruimte voor voetgangers op de stoep, meer ruimte voor fietsparkeerplekken en meer verkeersveiligheid. Waarom dit plan? De huidige situatie is dat auto en fietsverkeer gescheiden zijn en de stoep te smal, die ook nog eens vol staat met fietsen en andere objecten. Elders in de stad bestaan ook dit soort fietsstraten 


Argumenten

Argumenten voor

Nog minimaal 30 tekens.
360 tekens resterend.
Roelof Geuzinge | 31 mei 2025 08:21

Ik ben voor want de stoep kan zo breder worden, met meer ruimte voor fietsparkeerplekken en meer ruimte voor voetgangers. Nu is de stoep regelmatig geblokkeerd. Ook wordt het veiliger: nu zijn er veel tegenliggers die over het huidige fietspad fietsen. Dat kan met dit plan niet meer. Fietsstraten komen op meer plekken voor in Amsterdam. Bijvoorbeeld de Sarphatistraat, die ook lang en druk is

Reageren


Willem Peeters | 9 juni 2025 08:03

Het fietspad op dit deel is erg smal (180 cm) waar 200 cm de norm is. Ook is dit deel van de straat niet aangepast aan de nieuwe snelheid van 30km. Dit is een drukke straat met de Blackspot kruising (wilthzanghlaan) en veel bewegingen van kinderen vanwege de scholen en kinderdagverblijven. De stoep kan eenvoudig verbreed worden en de straat evenzijdig kan eenvoudig als fietsstraat ingericht worden. Doen!

Reageren


Argumenten tegen

Nog minimaal 30 tekens.
360 tekens resterend.
Nog geen argumenten tegen

Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte




Geef mij een nieuwe code

Annuleren