Dit plan is te ingrijpend voor West Begroot. De doorlooptijd van de noodzakelijke trajecten is langer dan een jaar. Daarbij is het hoogst onzeker of er toestemming zal worden gegeven.
Door de opening van Singelgrachtgarage kunnen we de straat na jaren zonder grote verbeteringen, groener en veiliger maken voor fietsers.
Ja, dit vroeg ik jaren geleden ook al! Hetzelfde profiel als in de Van Hallstraat moet doorgetrokken worden, met een apart fietspad en geen fietsstroken (er is nu geen fietspad!). Alleen door fietsers fysiek te scheiden van auto's wordt het veiliger.
Precies het succes van de Van Hallstraat wordt hier opgeheven. Auto's moeten achter de bus rijden omdat inhalen onmogelijk is gemaakt, geniaal. Maar op dit stukje kunnen ze snel even inhalen. Vroem! Kan echt niet meer.
Ik zie nu 24 parkeerplaatsen op de Kostverlorenstraat. En inderdaad nu helemaal geen fietspad.
Uiteindelijk heb ik wel antwoord gekregen: "er zijn momenteel geen plannen voor een herprofilering." en voor het verplaatsen of opheffen van de bushalte is een beslissing van de Vervoerregio nodig.
Hopelijk kan dit een zetje zijn in de goeie richting, maar dit was dus het tegenargument tot nu toe.
There are two sides of the street, they could at least do one. I have the impression that all other streets get improvements, except the main road and not sure why.
Schrijf u in voor de nieuwsbrief.