Spring naar inhoud
logo
Gemeente
Amsterdam

West Begroot 2024 | Plannenarchief

KWALITEIT VOOR DE LEEFOMGEVING

Door: René van Houten
26 juli 2023
Projectteam | 4 december 2023, 13:07

Het verkeersonderzoek dat nodig is om dit plan te toetsen is te lang en te complex voor West Begroot.

De Orteliuskade tussen Jan Evertsenstraat en de Jan van Galenstraat word al enige jaren geteisterd door sluipverkeer naar de A10.
Autoluwe

De Orteliuskade is hier niet voor bedoeld. Dit deel van de kade is de toegangspoort tot het Rembrandspark, het Mercatorpark en sportplaza Mercator. De bewoners kunnen door het verkeerslawaai de ramen niet meer open zetten of op het balkon zitten.
Honderden voertuigen passeren met veel te hoge snelheid om 1 stoplicht te ontlopen.Een aantal decennia geleden is het asfalt op de kade verwijderd en werden ook de woningen weer in de stijl van Berlage aangepast.

Het voorstel is om van de kade een autoluwe straat te maken en het sluipverkeer via de geasfalteerde Admiraal Helfrichstraat te laten rijden waar de mensen er ook geen last van hebben. Uiteindelijk komt het verkeer bij hetzelfde stoplicht uit 


Argumenten

Argumenten voor

Nog minimaal 30 tekens.
360 tekens resterend.
Nog geen argumenten voor

Argumenten tegen

Nog minimaal 30 tekens.
360 tekens resterend.
Nog geen argumenten tegen

Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte




Geef mij een nieuwe code

Annuleren